.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث دهکده آبزی‌پروری در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از احداث دهکده آبزی‌پروری در این استان خبر داد.
به گزارش شمال نیوز حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس احداث دهکده آبزی‌پروری را جزو مصوبات دور سوم سفر هیئت دولت به گیلان دانست و اظهار داشت: اراضی که برای ساخت این دهکده در نظر گرفته شده است حدود یک‌هزار و 300 هکتار در بندر کیاشهر است.
وی با بیان اینکه 200 هکتار از مقدار مذکور برای زیرساخت دهکده در نظر گرفته شده است، اذعان داشت: این مقدار هکتار برای احداث جاده، نگهبانی، دیوار، کانال و برخی دیگر از زیرساخت‌هاست.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 هکتار برای ایجاد دهکده آبزی‌پروری به 550 مزارع واحد دو هکتاری تقسیم می‌شود، یادآور شد: برای هر دو هکتار هشت نفر مشغول به‌کار می‌شوند.
وی از مجموع اشتغال 4 هزار و 400 نفر در دهکده آبزی‌پروری خبر داد و اذعان داشت: حدود 300 میلیون تومان به عنوان مطالعات این دهکده تقاضا کردیم که در اختیار ما گذاشته شود و بتوانیم اشتغال خوبی در منطقه بندر کیاشهر و تولید داشته باشیم.
سعیدی بحث صید ماهیان خاویاری را با مشکل دانست و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای جبران کاهش ماهیان خاویاری با استفاده از پرورش آنها هستیم.
وی منطقه بندر کیاشهر را برای پرورش ماهیان خاویاری بسیار مناسب و خوب نامید و تصریح کرد: در این منطقه با پرورش ماهیان خاویاری می‌توانیم کاهش این ذخایر ارزشمند دریای خزر را جبران کنیم.
این مسئولان درباره نصب تندیس شیلات در انزلی بیان داشت: اداره کل شیلات گیلان قدیمی‌ترین نهاد در انزلی است که در نمای بیرونی نشانه‌ای در این زمینه وجود نداشت.
وی اضافه کرد: تندیس ماهیان خاویاری در میدان مهمی در شهر بندر انزلی نصب می‌شود که در دست ساخت است و قبل از پایان سال جاری صورت می‌گیرد.
مدیر کل شیلات گیلان همچنین اجرای هفت پروژه مهم آبزی‌پروری با اعتباری بالغ بر 550 میلیارد ریال را از دیگر اقدام‌های این نهاد عنوان کرد.
وی این طرح‌ها را شامل پرورش ماهی در قفس، رهاسازی بچه ماهیان در تالاب و آب‌بندان‌ها، لایروبی، تعمیر و مرمت استخرهای فرسوده با سابقه بیش از 15 سال و رهاسازی بچه ماهیان خاویاری و طرح تعدیل و ساماندهی شرکت‌های تعاونی پره برشمرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.027 seconds.